Към съдържанието

Снимка

Намиране на спътници с PINGULUX и мотор

- - - - -

  • Влезте в профила си за да пишете
3 отговора на тази тема

#1
Roumen

Roumen

    Новобранец

  • Members
  • Pip
  • 29 Мнения:

Здравейте,

След смяна на повреден конвертор, не мога да намеря спътници, които преди хващах със стария конвертор.

Имам применик Edision Argus Pingulux Plus и H-H мотор Strong. Старият конвертор беше Inverto. Новият конвертор е също Inverto, но е по-дълъг - Single Long-Neck 40 mm HDTV DVB-S2 Compliant, ULN Noise Reduction Technology.

Антената ми е на терасата, като основата, на която е закрепена е малко по-дълга, за да избягна, колокото се може стената на блока и да приемам повече спътници. За да сменя конвертора свалих само целия блок антена, мотори и конвертор. Основата, на която е закрепена антената не съм пипал. Постарах са да сложа конвертора така, както беше сложен предишният конвертор, въпреки, че новият е по-дълъг.

Преди смяната на конвертора не бях настроил мотора на позиция нула, защото основата заедно с антената и мотора са ниско и не мога да видя позиция нула на мотора. Въпреки това, бях намерил доста спътници ръчно - от 13 до 45 градуса Изток и бях запаметил позиците им. Така работеше почти три години без проблем.

Сега реших да опитам да направя така, че да настроя мотора на нула и да завъртя антената на позиция Юг и спътниците да излизат сами  атоматично. Не можах да го направя, защото вероятно съм объркал последоватоелността. Сложих мотора на нула и завъртях антената на Юг, като ориентир ми е Astra на 19.2 градуса Изток, но се сетих, че някъде трябваше да вкарам моите координати. Аз се намирам в Тирана, която е на 41.33 градуса на Север и 19.83 градуса Изток. От едно от менютата дадох Set USALS to all sat, но не постигнах това, което исках. После се опитах ръчно да намеря отделните спътници и да им запаметя позициите, както беше преди, но успях да намеря само 4 спътника - от 13 до 23.5 градуса Изток (HotBird 13E, Eutelsat 16E, Astra 19.2 и Astra 23.5E) със силен сигнал (скалата за нивото на сигнала стига към 85, а качеството - 100). След многобройни опити, така и не успявам да намеря HelвasSat 39E, Intelsat 45Е и други спътници, които преди хващах. Дали това означава, че не съм на кривата на спътниците, въпреки, че хващам 4 спътника? Въпреки, че не съм пипал основата, на която е закрепена антената, а само свалях блока антена-мотор-конвертор, като не съм размествал нищо между антената и мотора. Възможно ли проблемът да е от това, че конвертора е Long Neck? Има ли смисъл да местя конвертора по-напред или по-назад в посока към чинията?

Каква е последователността за настройка на цялата система с мотор по USALS?

Всякаква помощ, за да настроя антената с мотола ще ми е от полза!

Предрварително благодаря!    

 



#2
spaice

spaice

    Активен деятел;)

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 684 Мнения:

Хващаш само 4 спътника, които са най-близо до центъра. Не си точно на дъгата.

1. Най-важно за моторизирана антена е стойката (или както ти казваш основата) да бъде строго вертикална. Проверено с нивелир, а не на око.

2. Слагаш мотора на 0 и завърташ антената спрямо него да бъде точно в средата, т.е. ако имаш стрелка на мотора да сочи в центъра на антената. Затягаш антената към мотора и ги слагаш на стойката.

3. От dishpointer.com може да избереш твоето положение и да насочиш антената към точния юг. От там може да видиш и каква елевация  трябва да зададеш на антената и мотора.

4. В настройките на приемника задаваш координатите си и че ще работи по USALS.

5. Превключваш на сътник от позиция 19.2 (най-близо до юг-а), антената би трябвало да се завърти съвсем малко. Найстройваш за максимален сигнал, като леко преместваш наляво-надясно мотора заедно с антената. После повтаряш като леко вдигаш нагоре и надолу. Конвертора също се мести напред-назад докато сигнала стане най-силен.

6. Когато вече си настроил централния спътник, започваш да търсиш страничните. Трябва да имаш сътници на равно растояние от центъра. Например ако ти излизат от 9 до 28 и по-нататък ти се губят трябва да промениш малко елевацията на антената и на мотора (на едното увеличаваш, а на другото намаляш). Ако нещата се влошат, променяш елевацията в обратна посока. Ако успяваш да изкараш сигнал на спътници на различно разстояние от центъра, това значи че стойката не ти е вертикална.



#3
Roumen

Roumen

    Новобранец

  • Members
  • Pip
  • 29 Мнения:

Благодаря ти spaice!

 

Сега, като сменях конвертора, не съм пипал стойката, а тя е строго вертикална. Направена е строго вертикална с нивелир. Благодарение на това съм гледал много спътници, макар и не с USALS, а като съм ги търсил поотделно и съм запаметил позициите им само от приемника, без да пипам нищо по антената, мотора и стойката. Елевацията също е настроена отпреди. Моторът има книжка, където е показано как се настройва елевацията на антената и аз отпреди съм следвал това указание. Сега съм свалил само блока мотор-чиния-конвертор, без да пипам стойката и без да размества нищо между мотора и чинията, освен, че съм сменил конвертора.

Проблемът ми е, че стойката е малко по-дълга и се пада по-ниско на терасата, така, че не виждам позиция нула на мотора от тераста, когато мотора и антената са наденати на стойката. Това е с цел да избетна влиянието на стената на блока, а и няма как по-високо да закрепя стойката на парапета на терасата. За да регулирам елевацията, ще трябва да придърпам блока антената с мотор, към терасата, а това означава, да избягам от положение Юг, след като съм го настроил. Може да опитам както преди смяна на конвертора да намеря спътниците един по-един и запаметя позициите им  DiSEqC 1.2, а не с USALS, но за това ще трябва да въртя антената на Изток и на Запад спрямо стойката. Но не знам има ли смисъл да пробвам да премествам конвертора напред или назад праяма антената, като този е по-дълъг?!

Опасявам се, че тръгна ли да променям елевацията на антената, мога да разместя нещата и да ми стане трудно и почти невъзможно да намеря спътниците.

Досега, за да намеря спътниците съм въртял блока мотор-антената на Изток и на Запад спряма основата (стойката, която е вертикална тръба) като разхлабвам малко гайките на скобата на мотора и завъртам съвсем леко на ръка, за да попадна на силен сигнал от Astra (19.2E) примерно. Сед това зятягам гайките на скобата на  мотора и намирам другите спътници и запаметявам позициите им само с дистанционното на приемника, като ползвам DiSEqC 1.2 и продължително или стъпково преместване от менюто за настройка на спътниците на приемника.Т.е това означава, че до преди смяна на конвертора съм бил на дъгата на спътниците. Сега, след като не съм пипал стойката, а съм извадил само блока мотор-антена-конвертор и съм сменил само конвертора, след което обратно "наденах" на тръбата блока мотор-антена-конвертор, защо не съм на дъгата? Положението на конвертора - дали е по-напред или по-назад спрямо чинията влияе ли на това дали съм на дъгата или определя само дали сигнала е по-силен или по-слаб? Ще трябва пак да разхлабя скобата на мотора към тръбата на стойката и да опитам да разместя на Изток и на Запад, за да видя дали нещо ще се получи.



#4
spaice

spaice

    Активен деятел;)

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 684 Мнения:

Конвертора дали е по-напред или по-назад не оказва влияние на движението по дъгата, само за силата на сигнала.

Може да свалиш антената и мотора от стойката. Както са свалени подаваш команда на мотора да отиде на 0. Нагласяш стрелката на мотора да сочи центъра на антената. Затягаш антената към мотора и качваш всичко на стойката. Подаваш команда да отиде на 19Е, както вече казах за твоята позиция мотора трябва да мръдне съвсем малко (няколко десети от градуса). Тогава настройваш като въриш антената заедно с мотора около стойката.

Може също да ползваш за начална настройка и 23Е.

След това ако не ти излиза дъгата, за да стигнеш до по-лесно до антената и мотора може да му дадеш команда да отиде на някой по-краен спътник. Като се завърти в крайна позиция ще може да промениш леко елевацията без да разхлабваш мотора от стойката.

 

Командите, които подаваш на мотора (вкл. и go to 0), трябва да се подават от приемника. Не мога да кажа за твоя приемник как е точно. По принцип: трябва да имаш меню където като кажеш че си на USALS и там някъде трябва да въведеш координатите на твоето местоположение. Ако в менюто на приемника нямаш "Go to 0" може да направиш ресет на мотора (пише го в ръководството как се прави), тогва той трябва да застане на 0.






0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни