Към съдържанието

Снимка

Цифровизацията може и да ни огрее

- - - - -

  • Влезте в профила си за да пишете
88 отговора на тази тема

#1
Mediadigital

Mediadigital

    Разбиращ и знаещ

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1960 Мнения:
Цифровизацията може и да ни огрее от Towerkom имат готовност да пуснат 12те острова с по 2 мултиплекса от 01.01.2011та покритието в съответните зони е >=75%

#2
Mediadigital

Mediadigital

    Разбиращ и знаещ

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1960 Мнения:
Заговор срещу цифровизацията на националния ефир
"Тауърком" довършва инвестицията до 1 януари 2011 г., но правителството удължи срока заради недостиг на пари
01.12.2010
image
Изграждането на цифрова мрежа с национално покритие е сложен проект, необходимо е финансиране от порядъка на десетки милиони евро.
Снимка: predavatel.com

Организиран е заговор, за да бъде компрометирана цифровизацията на националния ефир, научи "Класа" от отлично осведомени източници. В заверата участват лица, зад които стоят интереси на фирми, изпаднали от конкурса за цифрови мултиплекси. Истинската цел обаче е да бъде пробутан чуждестранен инвеститор, който ще осигури доживотна рента на хората, които успеят да го внедрят на българския пазар.
Апетитите на неуспешните участници в конкурсите за цифрови мултиплекси не са от вчера. Но поредната вълна беше отприщена само преди дни, след като правителството реши страната да премине към пълна цифровизация най-късно до 1 януари 2015 година. Предишният срок беше краят на 2012 г. Транспортният министър Александър Цветков обясни, че причина за новия график са финансовите затруднения на държавата да освободи честоти и да осигури декодери за социално слабите домакинства. Само на военното министерство са необходими около 300 млн. лв., за да освободи т. нар. честотни ленти, пресметна Цветков.
Само дни по-късно пред столичен всекидневник Бойко Бочев, който е изпълнителен директор на „Ди Ви Би Ти“, не си сдържа нервите. Той стовари планина от обвинения, закани и черни прогнози, че фирма "Тауърком", която миналата година беше избрана да изгражда двете мрежи на първия етап от цифровизацията на ефира в България, не е в състояние да изпълни плановете си и това е истинската причина за новия график.
Недобре информираният по темата читател действително би се усъмнил дали задкулисно не се разиграва подобен сценарий. Вестник "Класа" обаче откри официалното писмо, изпратено от "Тауърком България" ЕАД до премиера Бойко Борисов с копия до транспортния министър Александър Цветков, председателя на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков и председателя на парламентарната транспортна комисия Иван Вълков. Чрез това писмо двамата изпълнителни директори на "Тауърком България" ЕАД Димитър Стойчев и Людмил Христов информират министър-председателя, че "към 1 януари 2011 г. развитието на проекта по изграждане на мрежите за наземно цифрово радиоразпръскване ще осигури покритие по население на страната до 75% в дванадесетте зони на покритие - София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Видин, Русе, Благоевград, Смолян, Кърджали, Шумен и Плевен". В писмото се казва още, че към 1 януари 2011 г. всички телевизионни оператори, които предоставят програми, задължителни за разпространение, ще могат да излъчват програми, лицензирани от СЕМ, чрез мрежите за наземно цифрово радиоразпръскване, изградени от "Тауърком България" ЕАД. От компанията отново потвърждават, че бюджетът на телевизионните оператори за цифрово разпространение ще бъде същият като за аналогово, но вместо по една програма, ще могат да се разпространяват цифрово по три със значително по-високо качество. И това писмо е изпратено, преди кабинетът да удължи срока за пълната цифровизация. Казано простичко, изпълнителят е готов със своя ангажимент, но за съжаление държавата не разполага с ресурс, за да изпълни своята част от задачата.
Тогава защо е толкова силен воят, надигнат от Бойко Бочев? Коя е истинската причина за войната, която започва, и чии интереси я подклаждат?
Ако г-н Бочев беше независим експерт в бранша, човек можеше и да се заслуша в твърденията му. Само че той е изпълнителен директор на фирмата, която отпадна това лято в надпреварата за обществен мултиплекс, който трябва да разпространява цифровите програми на БНР и БНТ. Нещо повече акционерното дружество, което Бочев представлява, е създадено с едничката цел да участва в конкурса. Дори в момента на подаването на офертата фирмата е била все още в процес на регистрация.

Кой стои зад „Ди Ви Би Ти“?

Справка в Търговския регистър показва, че 39,5% от капитала на дружеството с гръмкото име „Ди Ви Би Ти“ /инициалите на стандарта цифрова телевизия DVB-T - digital video broadcasting - terrestrial/ са собственост на четири фирми, представлявани от различни лица от фамилия Бочеви. Вероятно, за да се докаже чрез свързано лице оборот за 2009 г. над 5 млн. лв., каквото е изискването на конкурса, 5,5% от акциите са предоставени на строителната фирма "Стройекспрес - НН" ООД. Други 4% държи физическото лице Даниел Калчев. Но всъщност контролният пакет от 51% е в ръцете на адвокатска кантора "Иванов и Нешев".
Дори и непредубеденият наблюдател много сериозно би се замислил от къде учредителите са придобили самочувствието да кандидатстват за изпълнение на толкова сложен проект, който освен всичко друго е свързан с националната сигурност и има за цел да защитава обществения интерес.
В адвокатската гилдия не е тайна, че съдружниците в тази кантора Станислав Иванов и Димчо Нешев са в топли приятелски отношения с адвокат Тодор Батков. Тогава чудно ли е, че всекидневникът, собственост на адвокат Батков, даде широко поле за изява на неуспелия в конкурса за обществен мултиплекс Бойко Бочев?
Наивно е обаче да се смята, че единствено от колегиални и приятелски подбуди г-н Батков предоставя възможност на отпадналата „Ди Ви Би Ти“ да си "оплаква" провала. Публична тайна е, че зад подобни адвокатски кантори често се крият инвеститори, които не желаят да бъдат оповестени по различни причини. Най-вероятна е версията, че зад адвокатската кантора "Иванов и Нешев", които държат контролния пакет в „Ди Ви Би Ти“, стои чуждестранен субект, който иска да пробие на пазара в България, коментират източниците на "Класа". Те твърдят, че през последните години неувяхващ интерес е проявявала единствено австрийската компания ОРС. И миналата година тази фирма участва в конкурсите за комерсиални цифрови мрежи за ефирно радиоразпръскване, но беше отстранена, защото е дъщерно дружество на австрийската държавна телевизия ОРФ. /60% от капитала на ОРС са собственост на ОРФ, а другите 40% - на Райфайзенбанк./ Българското законодателство обаче забранява лица, директно или индиректно свързани с доставчик на медийно съдържание /телевизии, радиа и др./, да кандидатстват за разпространението му.
Само ще припомним, че през миналата година ОРС направи неуспешен опит да купи Национално управление "Радио и телевизионни системи" (НУРТС).
Интересно е и друго - ако действително ОРС се опитва да проникне инкогнито в България, дали изпълнителният директор е получил разрешение от надзорните органи на компанията за тази откровено незаконна стъпка. А какво е самочувствието на Бойко Бочев като маша в ръцете на чужди интереси, това вече си е сериозен негов проблем.
Всеки икономически грамотен човек би попитал и още нещо. Как е възможно едно новоучредено дружество, каквото е „Ди Ви Би Ти“, да се справи с финансирането на толкова мащабен проект, какъвто е националният мултиплекс. Фирмата няма кредитна история, не извършва дейност, не притежава активи, с които да обезпечи кредитирането на проекта. Едва ли някой би повярвал, че фамилия Бочеви чрез своите фирмички може да осигури финансиране от порядъка на десетки милиони евро, колкото струва изграждането на мрежа с национално покритие. Освен ако зад основния акционер не стои крупен чуждестранен инвеститор...
Но дори и да има възможност да намери по някакъв начин финансов ресурс, как Бойко Бочев би могъл да реализира толкова сложен проект, искрено се учудват в бранша. Там се знае, че бизнесът му е свързан с доставка на аналогово предавателно оборудване от т. нар. компромисен клас. Според специалисти подобно оборудване се използва за кратковременни решения при липса на средства. Самият "експерт по цифровизация" Бойко Бочев никога не е участвал в проект за планиране на радиопокритие нито в регионален, нито в национален мащаб. Поради това е комично сега да се опитва да представя "компетентното" си мнение за изграждане на цифрова SFN /едночестотна мрежа/, каквито според плана за цифровизацията на българския ефир са 12-те зони, осигуряващи национално покритие на мрежата. И с просто око се вижда, че зад пороите обвинения, включително и към държавните органи, стоят неосъществени амбиции след проваленото участие на „Ди Ви Би Ти“.

Лобиране срещу доживотна рента

Защо обаче в тази история се намесва адвокат Тодор Батков? Заради партньорството си с Майкъл Чорни, който е сред най-издирваните лица от ФБР, адвокатът има забрана да влиза на територията на САЩ. Според информирани това е една от причините Батков да не афишира открито контактите си с ОРС, а да го прави чрез приятелската кантора "Иванов и Нешев". Не става дума обаче за приятелските чувства, а най-вероятно за уговорена комисиона във вид на пожизнена рента, твърдят запознати. Като се знаят връзките на Тодор Батков с "М-Тел", може да се предположи защо мобилният оператор участваше в конкурса за обществен мултиплекс с доста семпла оферта, чието отпадане беше повече от логично. А целта да се даде път на „Ди Ви Би Ти“ беше твърде прозрачна.

Скрито финансиране на гърба на потребителя

Всъщност в последно време "М-Тел" изпада в доста странни ситуации. През септември беше обявено, че компанията купува двата кабелни оператора "Мегалан" и "Спектър нет" за 72 млн. евро. Собственици на "Спектър нет" са Теодор Захов и "Алфа финанс холдинг", чийто основен акционер е Иво Прокопиев. Неотдавна Теодор Захов купи от Филип Харманджиев акциите му в "Икономедиа", компанията издател на вестниците "Капитал" и "Дневник", и стана притежател на 49% от капитала. Другите 51% продължава да държи Иво Прокопиев.
Сделката, с която "М-Тел" придоби "Спектър нет"и "Мегалан", е класически пример за скрито финансиране, коментират хора от бранша. Те обясняват, че "Спектър нет" има 50 хиляди абонати, от които поне 15 хиляди са пасивни. На този пазар цената се определя на базата 250 евро за абонат, от което излиза, че "Спектър нет" струва реално около 6-7 млн. евро. Договорената цена за двата кабелни оператора е между 6 и 10 пъти над реалната. Скритото финансиране, насочено към Иво Прокопиев, има за цел да подпомогне кредитния милионер.
Но след като "М-Тел" може да си позволява подобни сделки, защо изпълнителният му директор Андреас Майерхофер беше против намаляването на тарифите на едро? Ясно е, че подобни нереални финансови операции трябва да бъдат компенсирани от някъде. В случая това няма от къде другаде да стане, освен на гърба на потребителя на мобилната услуга.

Още една сметка за данъкоплатеца

Сега „Ди Ви Би Ти“ оспорва в съда решението на регулатора КРС да разреши на латвийската компания "Хану про" да изгради цифровата мрежа за ефирно радиоразпръскване на програмите на БНТ и БНР. И тъй като у нас всеки има свободата да съди всекиго за всичко, магистратите ще бъдат принудени да участват в поредния спектакъл, организиран от Бойко Бочев, но режисиран извън страната. А в края на краищата отново всичко ще е за сметка на българския данъкоплатец.

#3
lz1mal

lz1mal

    Активен деятел;)

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 368 Мнения:
ясно беше че ще се стартира! всяка нормална фирма-частна има интерес да печели, а не предавателите и да стоят и да ловят прах за това, че държавата нямала пари. еми дано чакаме нова година
Ти вярваш ли си?Забелязъл съм че ти си boomberman(Mediadigital) ти си човека с бомбите постояно пускаш някакви бомби който въобще не избухват.

#4
Mediadigital

Mediadigital

    Разбиращ и знаещ

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1960 Мнения:
Хубавото е че сливат фазите.... и Тауроком са готови .. сега остава Хану да тръгнат с БНТ но ще е след Нова Година..

#5
wlado

wlado

    Новобранец

  • Members
  • Pip
  • 28 Мнения:
Публикувано изображение DVBT

Публикувано изображение Оригинално написано от lz1mal Публикувано изображение
http://paper.standar....article=347965
Тауъра са най-големите :lolo:
А вчера http://www.focus-news.net/?id=n1462230



Докато прочета за тотото ме изпревари.
От момчетата накулата знам, че нямат технически проблеми. Интересно, че от телевизиите не се чу оплакване за високи такси.
Тези, DVBT, фигурират ни в списъка с жалбоподатели? И, това ли са писали в жалбата?
Стандарт (Батков/Мтел), този път не взеха мнение от човек на Мтел:faint: А може DVBT да е свързана с Мтел.
Не съм адвокат на Тауърком.

Я, крушата си имала опашка! Ииии! Писал съм го преди една седмица в тема "DVB-T"



#6
saentist

saentist

    Старо куче

  • Moderators
  • 1217 Мнения:
  • Моята сателитна антена 140
  • Моя приемник Octagon SF1028P
  • Моето местонахождение София
Много ми е любопитно така от информативна цел
кой лумпен е решил че трябва да се действа глобално а не частично
жабарите правят следната олекотена врътка
http://www.digitalet...t/home_dtt.html
по региони спират
да кажат регион Х до дата У и толкова

http://goo.gl/eiOtK 140см Inverto 0.3dB Esprimo E5720 banner_mini.jpg Anevia FlamingoXL, MobiDTV Pro DVB-T


#7
wlado

wlado

    Новобранец

  • Members
  • Pip
  • 28 Мнения:
Империята отвръща на удара.
http://paper.standar...&article=349634
Сега пък Гергов виновен.
В статията няма нито един факт.

#8
darkmanx

darkmanx

    Новобранец

  • Members
  • PipPip
  • 49 Мнения:
поредния балон и поредната залъгалка на вестник Класа. Бас лова, че имат връзки с Тоуърком и затова пуснаха тая поръчкова статия. Къде им е покритието и излъчването? вече сме 03.01. нищо не е мръднало! кво ми говорат простотии - в Бургас и тестов сигнал няма още, в Плевен е същото.

#9
emskia

emskia

    Вече знам къде се намирам...

  • Members
  • PipPipPip
  • 220 Мнения:
май си правят Т@ШАК с нас:cussing:
един брой булсатска офсет антена с булсатски DL STB-S202; и една 150см парабола със Topfield TF3000CIPpro

#10
darkmanx

darkmanx

    Новобранец

  • Members
  • PipPip
  • 49 Мнения:
то къв е тоя вестник Класа? Аз за пръв път го чувам. Кой знае ква жълта подметка е. 100% са им бутнали кинти или имат роднини в Тоуърком.
Това писмо ако изобщо съществува що не го показа министъра или пък защо например Капитал или Стандарт или некои от другите реномирани вестници не го пуснаха? просто щото е някво менте. мамка им 20 години ни прават на идиоти и ни лъжат.
е.ал съм ги ше хода в Македония да гледам цифрова ефирна то се е видело че тука, че тръгне когат зелените човечета кацнат:mad:

#11
koeff

koeff

    Новобранец

  • Members
  • PipPip
  • 79 Мнения:

то къв е тоя вестник Класа? Аз за пръв път го чувам. Кой знае ква жълта подметка е. 100% са им бутнали кинти или имат роднини в Тоуърком.
Това писмо ако изобщо съществува що не го показа министъра или пък защо например Капитал или Стандарт или некои от другите реномирани вестници не го пуснаха? просто щото е някво менте. мамка им 20 години ни прават на идиоти и ни лъжат.
е.ал съм ги ше хода в Македония да гледам цифрова ефирна то се е видело че тука, че тръгне когат зелените човечета кацнат:mad:


Срещу 499 денара на месец ще гледаш цифрова ефирна ТВ в Македония.

#12
lz1mal

lz1mal

    Активен деятел;)

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 368 Мнения:
Грандиозен скандал може да разтресе пазара на телевизионни услуги у нас.

До дни се очаква становище от Брюксел по жалби за нарушения при конкурсите за цифровите тв честоти - т.нар. мултиплекси. Вероятно Еврокомисията ще стартира процедури по несъответствие срещу България и ще поиска досегашните конкурси да бъдат анулирани. Най-вероятно правителството ще приеме забележките без възражения, защото алтернативата е дългогодишна и скъпа процедура в съда в Люксембург.

Всичко това обаче означава серия от проблеми. Ще трябва да се поправят Законът за електронните съобщения и Законът за радио и телевизия, да се организират нови конкурси и вероятно ще има претенции от спечелилите мултиплексите компании за извършените междувременно инвестиции в техника и изграждане на тв мрежата.

Ясно е, че конкурсите бяха нагласени и най-накрая истината излиза наяве, заяви пред “Труд” източник от Комисията за регулиране на съобщенията.

Още през лятото от Брюксел стартира проверка за това как се раздават мултиплексите и аналоговите честоти. От Еврокомисията беше изпратен списък с 9 въпроса до българското правителство. Целта беше да се изясни дали е нарушила България правилата на общността. След кратко умуване председателят на КРС Веселин Божков написа три листа обяснения, които после бяха изпратени в Брюксел с подписа на зам.-министъра на транспорта и съобщенията Първан Русинов. Явно отговорите не са се харесали на експертите по конкурентна политика в столицата на Европа и сега страната ни е изправена пред процедура по инфринджмънт (несъответствие).

Всъщност КРС трябваше да обяснява голямата каша, която самата тя забърка. През последните 2-3 години ведомството непрекъснато е във фокуса на всевъзможни скандали. Първо бяха провалени конкурсите за четвърти и пети GSM оператор, после скандално преди парламентарните избори бяха раздадени временните аналогови тв лицензи, а след това и мултиплексите.

Комисията не успя да се справи с въвеждането на услугата преносимост на номерата и ведомството е затрупано със стотици жалби от недоволни абонати.

По времето на Божков тежки регулации имаше предимно за мобилните оператори, докато нищо не се направи в областта на стационарните връзки, където все още има фактически монопол, пресиращ алтернативните телекоми. Затова и специалистите от телеком бранша често се шегуват, че ведомството е по-правилно да се нарича БТКРС.

Като капак на всичко шефът на комисията Веселин Божков е подсъдим по дело за злоупотреба със служебно положение. Още преди половин година му бе отнет достъпът до класифицирана информация, но въпреки това той все още е телекомуникационен и медиен шериф. След поредния шамар обаче шансовете да оцелее на шефското място в КРС изглеждат минимални.

Схемата

Според експертите на Брюксел основният проблем при конкурсите за мултиплексите са дискриминационните условия, заложени в Закона за радио и телевизия, които опорочиха процедурите за ефира и ги превърнаха в битка с предизвестен победител.

За да бъде узаконено фаворизирането на точно определен медиен властелин, близък до ДПС и БСП, трябваше да бъдат “отказани” реалните конкуренти с икономически, а не с политически интереси в бранша. Това стана чрез прокарването на две нелогични условия - първо, кандидатите да не притежават собствени тв програми, и в същото време да нямат преносна мрежа.

Подобно ограничение не е въвеждано в никоя друга европейска държава. Всъщност шокиращото законотворчество стана факт, когато вече бе ясно, че сериозен интерес към цифровизацията на тв преноса има стратегически инвеститор - австрийската ORS. Дружеството на австрийския обществен тв оператор ORF дори сключи предварителен договор с БТК за покупката на дъщерното й поделение за пренос на тв и радио сигнал - Национално управление Радио-телевизионни станции (НУРТС).

Австрийците бяха готови да налеят 80 млн. евро, да запазят предавателите и обслужващия персонал, но ги отказаха - имали телевизия, нищо че е на 1000 километра от родните граници, и не отговаряли на квалификационните изисквания.

“Последните промени в закона за радио и телевизия ни изключват като възможен собственик на мрежите на НУРТС. Те облагодетелстват богати и влиятелни български конкуренти. Затова смятаме да се обърнем към Европейската комисия”, заяви преди време пред австрийския в. “Дер Щандарт” говорителят на ORS Михаел Вебер. От компанията наистина изпълниха заканата си, а после в Брюксел бяха получени още няколко сигнала срещу скалъпените конкурси.

След като ORS отпадна от играта, изискването собственикът на мултиплексите да няма собствена мрежа за разпространение тутакси бе отменено. Именно промяната в правилата след провеждането на търга е един от най-скандалните моменти в процедурата според Брюксел.

Друго сериозно притеснение на Еврокомисията е свързано с програмите за задължителен пренос. Според сегашния закон с такъв статут се ползват Би Ти Ви плюс още 5 програми от семейството й, както и още толкова канали от групата на Нова телевизия. Според европейското право обаче задължителен пренос се допуска само по изключение и след обосновка, каквато у нас няма.

Кой изяде баницата

Първите две големи парчета от мултиплексната баница бяха отчупени от словашката компания “Тауърком” (две честоти) и латвийската “Хану Про” (три честоти) още по време на управлението на тройната коалиция. При избора на двете компании бе загадка кой точно стои зад “маститите” чужди инвеститори. Медийни спекулации обаче често свързваха цифровия тв ефир с “Нова българска медийна група”, която придоби вестници, телевизии и разпространителски компании за печатни издания с финансовата подкрепа на Корпоративна търговска банка (КТБ).

БТК (“Виваком”) пък заложи на сигурното и продаде 50% от НУРТС, което държи мрежата за национален тв пренос, на кипърската офшорка “Манселорд Лимитид” срещу впечатляващата сума от 57 млн. евро. Някак си естествено се оказа, че в България фирмата се представлява именно от собственика на КТБ Цветан Василев. Сделката мина безпроблемно през Комисията за защита на конкуренцията на 23 юни м. г.

После още по-логично дойде и новината, че новосформираното дружество “НУРТС България” е придобило “Тауърком”, сиреч и собствеността на първите два мултиплекса у нас.

Загадка за непросветени остана кой точно стои зад другия печеливш от цифровизацията - латвийската “Хану Про”.

Факт е обаче, че след идването на власт на правителството на Бойко Борисов “Хану Про” спечели и последния т.нар. държавен мултиплекс, на който ще се разпространяват програмите на БНТ и БНР.

В момента резултатите от конкурса се обжалват във Върховния административен съд от двама от загубилите кандидати - “МобилТел” и “Ди Ви Би Ти”.

В депозираната пред Върховния административен съд жалба на втората компания черно на бяло се твърди, че върху членовете на комисията по избора на печелившата оферта е имало сериозен натиск и заплахи от страна на шефа на КРС да се избере “правилната оферта”, въпреки че някои от конкурентните предложения са били по-добри.

“Всичките мултиплекси ще имат общ собственик. Всички добре знаете кой е човекът с парите зад тях”, коментира още преди да са ясни резултатите от конкурса за последния мултиплекс шефът на “МобилТел” Андреас Майерхофер. Според него регулаторната комисия е напълно компрометирана. “Не ми е ясно как Веселин Божков си стои непоклатимо на председателското място в КРС, въпреки че срещу него се водят дела за злоупотреба със служебно положение. Такива неща отблъскват инвеститорите, които са готови да влагат парите си в страната”, добави той.

За какво всъщност е битката

От 2012 г. излъчването на аналогови телевизионни и радиопрограми трябваше да спре. Заради мудността на Комисията за регулиране на съобщенията това не се случи и сега срокът е удължен с три години. Новият график обаче също е под въпрос. Още повече, ако Брюксел нареди процедурата да започне отначало. Няма и програма за навлизане на цифровия сигнал в домовете на онези хора, които още гледат кинескопни телевизори без цифров тунер.

Разпространението на тв сигнала носи и впечатляващи приходи. Само националната телевизия БНТ плаща по 14-15 милиона лева годишно, за да стига програмата й до всички кътчета на родината. Така че, собственикът на мултиплексите получава медийно влияние, подплатено с многомилионни гарантирани приходи.

Мултиплексите на практика трябва да донесат нова алтернатива за разпространението на тв програми, а средностатистическият българин би трябвало да спечели.

Първо- защото сега над 70 процента от домакинствата си плащат, за да гледат телевизия. След старта на мултиплексите всеки би трябвало да получава поне 25-30 тв програми, без да плаща нищо. Един ден в неопределено бъдеще би трябвало да стартират и регионални мултиплекси, с които броят на програмите да стане още по-голям.

Второ- новата платформа ще преразпредели рекламните приходи. На практика вече парсата ще се разпределя не от три национални програми, а от много по-широк кръг играчи, които ще се състезават на база съдържание.

Трето- може да се очаква цените на абонамента при кабелните оператори да паднат.
Ти вярваш ли си?Забелязъл съм че ти си boomberman(Mediadigital) ти си човека с бомбите постояно пускаш някакви бомби който въобще не избухват.

#13
petar

petar

    Активен деятел;)

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 363 Мнения:
  • Моя приемник Vu+ zero 4k
  • Моето местонахождение Бургас
Лакомия и наглост по български...
Пожелавам на мизерните душички които стоят зад тези мръсни игри да ги сполети съдбата на ITV Partner.
И мисля че няма да им се отрази зле да им изсипят отгоре по един камион банкноти, та да пукнат сред това което най-много обичат. :hahaha:

#14
darkmanx

darkmanx

    Новобранец

  • Members
  • PipPip
  • 49 Мнения:
2 месеца пишат новия план за кво говориме:head: тая седмица би трябвало да го изкарат:head: представям си да земат да отложат и правенето на новия план бухахахаха

#15
lz1mal

lz1mal

    Активен деятел;)

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 368 Мнения:
крайния срок за новия план е 31.01.2011г.
Ти вярваш ли си?Забелязъл съм че ти си boomberman(Mediadigital) ти си човека с бомбите постояно пускаш някакви бомби който въобще не избухват.

#16
martinmarinov

martinmarinov

    Разработчик

  • Members
  • PipPipPip
  • 161 Мнения:
[изтрийте съобщението че пуснах пост от недочитане :D]

P.S, не очаквам отговор да не спамим темата - Защо не мога да си трия моите постове?

Този пост е редактиран от martinmarinov: 21 януари 2011 - 09:06


#17
lz1mal

lz1mal

    Активен деятел;)

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 368 Мнения:
Българската медийна регулация е толкова оплетена, че ако въобще са останали хора, които могат да я обяснят, те заслужават специално признание.

Историята за честотите, на които доскоро се излъчваше Pro BG e достатъчно сложна и многоходова, за да разберете какво се случва (подробности прочетете в карето). Така или иначе ще се объркате, но със сигурност ще придобиете представа за хаоса в медийната регулация. Този канал преди това се наричаше TВ2 и претендираше за национално покритие, защото се излъчва на 27 регионални честоти в цялата страна. Една част от тях бяха дадени през 90-те години за регионални програми, а софийската - още по-отдавна. Те бяха сглобени от съсобственика в bTv Красимир Гергов в един пакет и това начинание беше продадено на американската компания Central European Media Enterprises (CME). След като компанията купи и bTV, реши, че няма нужда от два политематични канала и спря Pro.BG. Тази седмица стана ясно, че 27-те ефирни честоти, които различни държавни регулатори са давали през годината за съвършено различни телевизии, ще станат собственост на BBT. Така тя се превърна в четвъртата частна национална ефирна телевизия.
Каналът е собственост на бившата шефка на спортния тотализатор и майка на депутата от ДПС Делян Пеевски, Ирена Кръстева. Тя купи телевизията от Петър Манджуков. В началото на август 2009 г. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши концентрация между предприятия чрез придобиване на едноличен контрол от "Нова българска медийна група холдинг" ЕАД (ръководена от самата Кръстева) върху "Балкан Българска телевизия" ЕАД, дружеството - собственик на ВВТ.

Какво се случи

Преди повече от месец Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) коментира пред "Капитал", че още през юли 2010 г. в далекосъобщителния регулатор е постъпило писмо от "Про.БГ медия" ЕООД, с което компанията информира, че иска да бъде прекратено действието на притежавани от Pro.bg 12 разрешения за ефирно излъчване с местно покритие (т.е. за малките населени места, където каналът се гледа ефирно - бел. авт.). През септември 2010 комисията е прекратила действието на посочените разрешения. Според информацията на КРС дружеството "Про.БГ медия" има 27 разрешения за ползване на ефирни честоти (13 от които с местно покритие). Всички те са със срок на действие, докато ефирните честоти станат необходими за реализиране на изграждане на цифрова електронна съобщителна мрежа (не по-късно от 31.12.2012 г.)

Само допреди година ефирните честоти бяха нужни на Pro.BG, за да си осигури 60% покритие на пазара, да изпълни изискването на медийния закон и да получи правото без конкурс да качи програмата си на мултиплекс при цифровизирането на тв сектора. Съветът за електронни медии (СЕМ) вече издаде на Pro.BG разрешително за създаването на цифрова програма. Това означава, че дори и да върне всичките си честоти, Pro.BG няма да загуби нищо. Телевизията обаче пази тези, които й гарантират 60% покритие, за да си подсигури бъдещето при цифровизацията.

Законът не пречи на канала да продаде честотите си. КРС само трябва да прехвърли лицензите на името на ново дружество, както неведнъж е правила, дори с честотите, които сега Pro.BG притежава. Сега тя ги дава (по-вероятно препродава) на ВВТ, и каналът ще може по същата схема на Pro.BG да си подсигури качване на мултиплекса при цифровизацията без конкурс, като докаже, че има над 50% ефирно покритие на територията на България, каквото е изискването на закона.

Ами сега?

Историята е следната. В КРС (от регулатора не уточняват кога) е постъпило ново заявление от "Про.БГ медиа" ЕООД и "Балкан българска телевизия" ЕАД (ББТ) за прехвърляне на 27 броя разрешения (които дават право за използване на ефирни честоти), притежавани от "Про.БГ медиа" ЕООД. От КРС коментираха пред "Капитал", че прехвърлянето на разрешенията се извършват по реда на два нормативни документа - Закона за електронните съобщения (ЗЕС) и "Правилата за прехвърляне на разрешения" от март 2010 г.

За да бъде прехвърлено разрешението, е необходимо и решение на Съвета за електронни медии (СЕМ) според изискването на ЗЕС. Съветът е дал съгласието си. В СЕМ не е постъпвало искане от ВВТ за промяна на програмния профил, обясни председателят на съвета Георги Лозанов. В регистъра на регулатора е записано, че ВВТ е с политематичен профил независимо от факта, че поне от половин година медията се развиваше и бе третирана като нишов женски канал. Сега, след като получи националния ефир, е много вероятно да промени програмната си схема, което няма да е трудно, ако се съди по официалната й регистрация. До редакционното приключване на "Капитал" Ирена Кръстева не отговаряше на мобилния си телефон.

От КРС обясниха, че в случаите, при които е проведена конкурсна процедура по реда на Закона за радио и телевизията (ЗРТ) за издаване на програмен лиценз за радио или телевизия от СЕМ, КРС издава далекосъобщителен лиценз на лицето, класирано на първо място от медийния регулатор. Подобни са и условията за преотстъпване на тези разрешения - първо СЕМ прехвърля програмния лиценз, след което КРС следва да прехвърли далекосъобщителния на същото лице. И така излиза, че законът дава възможност съвсем безпроблемно двата регулатора да прехвърлят честоти на операторите, когато желаят.

От КРС уточниха, че "посочените 27 броя разрешения за ефирно излъчване не са издадени вследствие на проведени конкурсни процедури по реда на действащия ЗРТ. Ефирните честоти са дадени от КРС на основание преходните и заключителни разпоредби към Закона за радиото и телевизията за населени места, в които не са проведени конкурси. Разрешенията дават право за излъчване на програма до приключване на конкурсите по реда на медийния закон за съответните населени места.

Проблемът в случая не е само в това, че регулацията на ефирните честоти е сериозно объркана. Истинската драма е, че регулацията практически не работи. Нейният смисъл е да управлява ограничения ресурс от честоти в ефира, като определя кой да ги ползва по ясни критерии. Задачата на КРС и СЕМ не е просто да дадат честотите веднъж и след това само да регистрират промяната в собствеността им, а така да управляват процесите, че да гарантират конкуренция, от която да спечелят всички зрители и участници на тв пазара. Вместо това в момента се прожектира семпъл филм, в който няколко героя си разменят честоти, така както им е удобно, докато държавата мълчи.

Интересно ми е дали ще успеят да ги препродадат на още някого в срок, за да се окаже, че изведнъж всички мултиплексите ще се окажат недостатъчно:naughty::naughty::naughty:
Ти вярваш ли си?Забелязъл съм че ти си boomberman(Mediadigital) ти си човека с бомбите постояно пускаш някакви бомби който въобще не избухват.

#18
korsar

korsar

    Новобранец

  • Members
  • Pip
  • 17 Мнения:
и пак не се разбра от кога ще има цифрова телевизия :uups:

#19
lz1mal

lz1mal

    Активен деятел;)

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 368 Мнения:
тази седмица ще стане ясно с новия план. най-вероятно първа и втора фаза ще стартират официално есента
Ти вярваш ли си?Забелязъл съм че ти си boomberman(Mediadigital) ти си човека с бомбите постояно пускаш някакви бомби който въобще не избухват.

#20
SkySat

SkySat

    Старо куче

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 810 Мнения:

тази седмица ще стане ясно с новия план. най-вероятно първа и втора фаза ще стартират официално есента

Малии.тва значи че чак догодина ли пак?
Ужас!
Vu+ Duo,Parabola 140 motor,Triax TD88 7 LNB (1W,5E,9E,13E,16E,19E,23.5Е),70см (39Е),80см (75Е)




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни